Philip Kingsley is een Britse tricholoog (een haar gespecialiseerde dermatoloog) met klinieken in Londen en New York. Hij is ook de man achter de uitdrukking bad hair day. Volgens hem is ‘goed’ haar een kwestie van gedrag en niet van de genen.  Je moet je haar zelf trainen en het in conditie houden, zodat het minder snel ‘ziek’ wordt.
Het begint allemaal bij een gezonde hoofdhuid. Dit is één van de meest verwaarloosde lichaamsdelen.Geef het bijvoorbeeld regelmatig een scalp first behandeling om de huid in balans te houden. Als je een gezonde hoofdhuid hebt, heb je ook een grotere kans op gezond haar. Net als bij je gezichtshuid, vernieuwen de cellen van je hoofdhuid zich  continu. De huid óp je hoofd heeft dus ook bescherming en voeding nodig. Het regelmatig wassen van je haar en wekelijks een masker laten inwerken is dan basic material. Ook een aanrader: het toevoegen van een leave-in product, zoals Defend leave-in spray met UV filter ( € 21,00). Slaap daarnaast op een Satijnen kussensloop. Nog niet tevreden? Dan is het rijd voor de hair bootcamp.

 

HAIR CAMP
Van oud kapot haar naar nieuw gezond haar, daar moet je wel energie in steken. Voor een echte haarverandering ligt de focus op nieuwe haargroei. Voordeel: ook je lokken-op-leeftijd profiteren mee.

CHECK JE HAAR
Er zijn vijf tekenen van haarveroudering te onderscheiden: verandering van textuur, dofheid, dunner wordende lokken, haarbreuk en  droogheid. Je kan dit voorkomen met knipbeurten en intensieve verzorging. Ook tijdens het wassen kun je het ongewild beschadigen. Laat je haar natuurlijk naar voren vallen en masseer de shampoo zachtjes in.  Benieuwd wat de conditie van jou haar is? Kom dan langs voor hoofdhuid-en haaranalyse, de wij maken met behulp van de Mediscope
( € 15,00 voor een intakegesprek met analyse). Reserveer je afspraak online of bel voor vragen gerust met 06-20361166.

EETPATROON
De haarfollikels hebben energie nodig om te groeien, een te strikt dieet kan averechts werken. Met complexe koolhydraten (amandelen, volkoren producten) houd je niet alleen j lichaamsenergie op niveau, maar voedt je ook je haarfollikels. Haar bestaat voornamelijk uit eiwit keratine, dus eet ook voldoende eiwitten zoals linzen, vis en yoghurt. Zorg daarnaast op een aanvulling op je voeding met de juiste supplementen. De voedingsstoffen die als eerste bij stress worden aangesproken zijn de ‘haarvitmines’ uit de B-familie. Probeer in deze periode meer donkergroene bladgroentes, noten en zaden te eten. Maar ook zink heeft een positieve invloed op de haargroei. In de BAO- MED capsules ( € 23,00)  vind je vitamine B en C, zink, biotine, foliumzuur en zink.

KNIPBEURT
Als je met iedere zes weken je haar bij ons laat knippen, krijgt het haar geen kans om te groeien. Maar wacht ook zeker niet te lang, wanneer er teveel gespleten haarpunten zijn, heeft haar ook geen kans meer om te groeien. Laat je bij ons je haar knippen? Dan wordt je haar gelijk gewassen en verzorgd met de natuurlijke producten van Mediceuticals. Je kan gelijk online een afspraak maken om je haar te laten knippen.

HOOFDHUID
Een gezonde hoofdhuid voelt glad aan en is ook makkelijk over de schedel te bewegen. Daarentegen kan een warm, trekkering, jeukerig of ‘vettig’ gevoel een indicatie zijn van een disbalans. Bestudeer bijvoorbeeld de inhoud van je shampoo, conditioner en masker;  ingrediënten als SLS, alcohol en parfum vergroten de kans op irritatie. Hoe staat het ervoor met jouw hoofdhuid? Bekijk deze 200 keer vergroot via een Mediscoop,  tijdens een intakegesprek met hoofdhuidanalyse. ( € 15,00 voor een intakegesprek met hoofdhuidanalyse) . Boek online een afspraak in of bel voor vragen gerust met 06-20361166.

SPORTEN
Sporten draagt bij aan een betere stofwisseling en bloedsomloop, dit zal ook effect op je hoofdhuid hebben. Bloed, zuurstof en voedingsstoffen komen zo makkelijker bij de haarzakjes.

RELAX IN DE HAARSPA
Stress is een big no no wanneer het op gezond haar aankomt. Als het lichaam last heeft van chronische stress, stopt het met het sturen van voedingsstoffen en energie naar ‘niet-essentiële systemen’ zoals de haargroei. Daarnaast horen haarcellen bij de snelst groenede cellen in het lichaam en hebben ze veel energie nodig om gezond te blijven. Het haar is dus een van de eerst slachtoffers in tijden van stress. Maar we hebben een oplossing: het flink pamperen van je lokken.

DROGEN
Je hebt je  haar net gewassen, pakt een handdoek en beweegt deze lekker ruw heen en weer totdat je haar alle kanten op staat. Sounds like you? Pak het vanaf nu met wat meer liefde aan en wikkel je haar in een handdoek of tulband.

BORSTEL BEWUST
Nat haar is kwetsbaar en kammen of borstelen kan het flink beschadigen. Maar bepaalde haartypes kunnen behoorlijk klitten en dan biedt een speciale borstel de uitkomst.  Zoals de BFF Brush van Max Pro. De borstel met flexibele borstelharen ontwart het haar op zachte wijze zonder schade aan te brengen. De BFF Brush kan je overigens ook op droog en net gestyld haar gebruiken. ( € 14,95, 2e voor de helft van de prijs. Leuk voor je BFF!)
ACTIE 1: 2e BFF Brush voor de helft van de prijs. Leuk als cadeau voor
je BFF 😉

ACTIE 2: Bij aanschaf van een MAX PRO Tool kost de MAX PRO
BFF Brush slechts € 4,95.
Probeer alle tools (stijltangen, krultangen en föhn) gratis uit bij ons in de salon.

MOE HAAR
Uit onderzoek van universiteit van Melbourne blijkt dat onder meer pijnstillers en antidepressiva een bad hair day kunnen veroorzaken. Sommige medicijnen leidt zelfs tot dunner haar of haaruitval.

Bron: Women’s Health.